בין אם המשרד הביתי שלכם ממוקם באזור שהוא נפרד משאר חלקי הבית ואתם מנהלים בו עסק 'חי' ובין אם זו פינה הממוקמת במרחב הביתי להשלמת מטלות משרדיות וביתיות, מגיע לכם יותר משולחן מתכת וכיסא הדחוקים לפינה. מדוע? כי משרד העונה על הצרכים הפונקציונליים והרגשיים שלכם, ומשקף את ה'אני' הפרטי והעסקי לו אתם שואפים, ישרת אתכם לאורך שעות רבות יותר וביעילות גבוהה יותר.
הנה מספר טיפים ליצירת סביבת עבודה מעוצבת, פרקטית ומעוררת השראה:
1. LOCATION, LOCATION, LOCATION
רבים מאיתנו מבלים מספר שעות לא מבוטל במשרד, אז אל תצמצמו עצמכם לפינה של הארון מול הקיר, במיוחד אם חדר האורחים עומד שומם רב הזמן. חשבו גם על התנועה במרחב ועל יכולתכם לעמוד בהסחות דעת: האם אתם במיטבם ב'מרכז' העניינים או אולי עדיף למקם את המשרד באזור שקט יותר. אם לקוחות מזדמנים אליכם מדי פעם, אז רצוי כמובן לבחור באופציה השנייה ולהוסיף 1-2 מקומות ישיבה.
2. אל 'תקריבו' את ה'צורה, עבור ה'פונקציונליות'
השולחן, המדפים ופתרונות האחסון אמורים לשרת אתכם, ולא להיפך. נתחו את מהלך עבודתכם ואילו פריטים אתם צריכים במרחק נגיעה מכם, לפני שתשקיעו בריהוט. לאחר מכן, חפשו פריטים שהם גם יפים וגם פונקציונליים. רהיטי המשרד הביתי צריכים, ברובם, להשלים את המראה הכללי של הבית: בבית קלאסי, כורסאות עץ וריפוד יהיו אידיאליים אם יש מקום לכך; בבית מודרני עכשוי, אפשר להציג במשרד הביתי פריטי אמנות עכשויים ורהיטים בשילוב מתכת.
3. "ויהי אור"
דאגו לכך שבמשרדכם יהיה שפע של אור כדי לחסוך מעיניכם מאמץ מיותר וכאב ראש. מקמו את מסך המחשב כך שלא תהיה עליו השתקפות מחלון או ממקור אור קרוב והניחו מנורת עבודה על שולחן העבודה – להארה קרובה וממוקדת.
4. התארגנות אופקית ואנכית
רוב המשרדים הביתיים הנם מוגבלים במקום ולכן חשוב לנצל את המרחב בצורה יעילה: תלו מדפים על הקירות ושימו עליהם ניירת וציוד משרדי שישאירו את השולחן פנוי, והשתמשו בתיקיות מסמכים אנכיות על השולחן עבור מסמכים שחשוב לכם שיהיו נגישים. אם אתם נוטים להערים ערימות, השיגו סל יפה והניחו בו את המיילים, פתקים ומחברות. אם אתם מעדיפים שולחן פנוי לגמרי – הקדישו מגירה אחת לניירות של "TO-DO". כוורת מתכת או עץ היא פיתרון מקסים כמדפי ספרים מאחר וכל תא יכול לשמש לאחסון, הצגת חפצי נוי, סלסלות.
5. חיים עם השראה
הכינו לכם 'מקדש קטן': מספר חפצי נוי, אמנות קטנה ממוסגרת, תמונה מיוחדת – דברים שיניעו אתכם ליצור ולפתח וגם לקדם את סיום העבודה. תמונה של קוסטה ריקה יכולה לתעל את המוזה הפנימית שלכם או תמונה של ילדכם – שתזכיר לכם שאתם עושים כל זאת למענם.
6. תשקיעו בכיסא טוב!
אתם 'מבלים' שעות ישובים בכיסא המשרדי שלכם, אז מומלץ מאוד שתשקיעו בכיסא נכון ארגונומטרית ונאה. כיסא טוב שווה כל שקל.
7. שלטו בטכנולוגיה
מאחר וטרם נמצאה הדרך הקצרה ליפות את המחשב, המדפסת והטלפון שלכם, מה שניתן לעשות הוא לפחות להסתיר את חוטי התקשורת שלהם: השחילו את חוטי התקשורת שעל השולחן בתוך כיסוי דקורטיבי ונתבו אותם לפתח בשולחן, שיוביל אותם אל מאחוריו. חברו את כל יתרת החוטים אל גב השולחן על מנת שלא ניתן יהיה לראותם על הריצפה.
8. שלבו אקססוריז
כל סגנון עיצובי, גם המינימליסטי, אוהב אקססוריז במינונים שונים. בחרו בפרטי נוי ואקססוריז שינעימו את האווירה ואת שהייתכם במקום: השתמשו בפנקסים, מחברות וסלסלות מעוצבים; עטפו את לוח המודעות בטפט או בבד משגע; הוסיפו טקסיל כגון כריות נוי, וילונות ושטיח.