אורלי רגב לוגו

משפחת בוסי, פרדס חנה

שיפוץ קומפלט של וילה בפרברי המושבה פרדס חנה.

כמו וילה כפרית טיפוסית שנבנתה בשנות ה90' היו לה המאפיינים האדריכליים שאפיינו את הבנייה הכפרית באותן שנים:

מפלס סלון שנמוך ממפלס הכניסה ומהמטבח בשלוש מדרגות, דבר שחילק את המרחב לשני אזורים והקשה על בעלי הבית לארח מספר רב של אנשים בו-זמנית;

חדרי רחצה צפופים שאינם נוחים לשימוש ולהתנהלות בהם;

מטבח עץ כהה ובו מקומות אחסון מעטים;

מחיצות גבס בחצי הגובה שהפרידו בין הסלון לבין הכניסה לבית ובין פינת האוכל למטבח;

גרם מדרגות אלכסוני ומפותל ולאורכו נישות גבס בגבהים שונים;

חדר רחצה הורים אשר מוגבה במדרגת גובה מעל חדר ההורים עצמו – עניין שאינו אסתטי אך בעיקר אינו בטיחותי;

הדירה היתה חשוכה וללא גופי תאורה מספקים להאיר את כל החלל, ועוד.

הבקשה העיקרית של בעלת הבית היתה להאיר את הבית: להחליף את המטבח הכהה במטבח לבן, להוסיף פתרונות אחסון במרחב הציבורי כגון ארון מעילים ואחסון לנעליים ולניירת וקלסרים של הבית. ומעל הכל – לאחד את מפלס הסלון עם מפלס המטבח. בקשתו של בעל הבית היתה אחת – להחליף את דלת הכניסה המיושנת בדלת שחורה ומרשימה.

כבר בשלב התכנון, הבחנתי שניתן לשנות את מהלך המדרגות, העולה למפלסים הבאים, בצורה שתאפשר הגדלה של חדר השינה המאסטר: הוספת אזור ארונות ותכנון מחדש של חדר הרחצה. כמו כן, לאחר בחינת האזור הציבורי, החלטתי למקם ספרייה המשלבת אחסון סגור – תא מעילים, תאי ניירת ונעליים, וכן תאים פתוחים לחפצי נוי, אשר משתלבת כהמשך של נגרות המטבח ולמעשה 'מטפסת' לאורך גרם המדרגות.

פסל יפהפה שאבי הלקוחה פיסל עבורה, מוקם מול דלת הכניסה, בתא שתוכנן במיוחד עבורו, בספרייה הזו.

מפלס הסלון הוגבה למפלס הכניסה; הדירה רוצפה מחדש באריחים גדולים וכן בפרקט עץ בחדרים; מחיצות הגבס הוסרו ובמקום המחיצה בדופן המטבח, שולב דלפק ישיבה לארוחות קלות; חדרי הרחצה וש. האורחים שופצו גם הם קומפלט ודלת הכניסה הוחלפה בדלת בחיפוי גרניט פורצלן שחור מרשים. מערכת התאורה הוחלפה ובהתאם להעמדת הריהוט החדשה, נוספו גופי תאורה רבים המאפשרים הדלקות שונות לכל ארוע; המטבח תוכנן מחדש, בחיפוי לבן – הוגבה ונמשך עד פינת הספרייה על מנת  לספק אזורי אחסון רבים נוספים, משטח המטבח נבחר בגוון נאוליט כהה.

חלונות האלומיניום בדירה לא הוחלפו, לבקשת בעלי הבית ובשל הגוון הירוק-אפרפר שלהם, הוחלט על פלטת צבעים המשלבת ירוקים וצבעי חמרה ואדמה.

ההלבשה כללה את החלפת כל הריהוט בחלל הציבורי, פינת האוכל, וילונות לכל הבית, דלתות, מדרגות ומעקות, גופי תאורה טכניים ודקורטיביים, ריהוט חדר שינה מאסטר, ריצופים, חיפויים וכלים סניטריים ודקורציה.

משך השיפוץ ארך בסה"כ כ6 חודשים, כולל התכנון.

 

שיפוץ מסיבי שהסתיים בסיפוק גדול!

הגענו לאורלי לאחר כמעט שנתיים של התחבטויות עד כמה גדול יהיה השיפוץ שחלמנו עליו ובאיזו מעצבת לבחור . ברגע שפגשנו את אורלי ההתלבטות נגמרה ויצאנו לדרך.

אורלי נעימה, קשובה, מדויקת מאורגנת ומסודרת . התכנון היה מדוקדק ומפורט ההדמייה שיקפה את התוכניות. היצירתיות מחד ופרקטיות מצד שני של אורלי הפכו את ההגדרות שלנו למציאות.

ביקשנו בית מחודש ומואר- קיבלנו !

ביקשנו מפלס כניסה אחיד חלל כניסה מזמין- קיבלנו !.

ביקשנו הגדלת מקומות האיחסון בבית- קיבלנו !

החל משלב הגדרת הדרישות , התכנון , הכנת תכניות העבודה עבודה מול בעלי המקצוע השונים - בחירות ריצוף תאורה צבעים רהיטים אביזרים - הכל בתיאום ברגוע בצורה מוקפדת .

כל בעלי המקצוע ללא יוצא מן הכלל החמיאו לאורלי על עבודת התכנון . כל מי שנכנס לביתנו המחודש- מחמיא למעצבת.

בקיצור, שיפוץ מסיבי שהסתיים בשביעות רצון גדולה שלנו- לא ברור מאליו בכלל- ממליצים על אורלי בחום !

משפחת בוסי, פרדס חנה