אורלי רגב לוגו

פוסטים אחרונים

קטגוריות

תגיות

מגמות וחידושים בעיצוב הבית סיכום תערוכת העיצוב במילאנו 2018

מילאנו אינה היעד המועדף לנסיעת טיולים משפחתית או רומנטית אבל חובבי אדריכלות ועיצוב פנים מכירים אותה היטב כבירת העיצוב האיטלקית (כן, כן, לא רומא) והזמן הטוב ביותר לחווית עיצוב מושלמת, הנו מדי שנה בחודש אפריל כאשר העיר מארחת את תערוכת העיצוב העולמית השנתית, בה מציגים מותגי העל והחברות המובילות, את החידושים והטרנדים בתחום עיצוב הרהיטים, המטבחים, גופי התאורה, הטקסטיל ועוד.

השנה נסעתי גם אני לתערוכה במילאנו והנה לפניכם החידושים שנראה אצלנו בקרוב

1. משטחי עבודה מעובים ובגבהים שונים

אם עד כה השתדלנו לתכנן את משטח העבודה במטבח, בגובה אחיד ככל הניתן, הרי שבמשטחים החדשים ישנם גבהים שונים, באופן מכוון. למשל : יחידת מדיח מוגבהת או כיור מוגבה, מעל שאר משטח העבודה. בנוסף, ניתן לראות יותר ויותר משטחי העבודה מעובים ומאסיביים בעלי נוכחות דומיננטית, מאבן, גרניט פורצלן, דקטון, סילסטון או עץ.

 

 

 

 

 

2. "איפה תרצי שאניח את להבות הכיריים שלך"?

להבות הכיריים השתחררו מהמסגרת המובנית וכעת ניתן למקמם בכל מקום שנרצה, על גבי משטח המטבח. מעט יותר עבודה למתקין אבל האסטתיקה שמתקבלת היא נהדרת

 

 

 

 

 

3. מידוף מתכת פתוח כחלק מהאחסון והדקורציה

מדפי וספריות הברזל כבר בסלון – כעת הם משתלבים גם באחסון ובעיצוב של סביבת המטבח. כחלק מארונות המטבח או כיחידה עצמאית מעל האי. האווריריות שלהם מקלילה את המטבח ומאפשרת הכנסת שיק, סטיילינג וצבע נוספים.

 

 

4. מה שעולה חייב לרדת

חזיתות ארונות שעולים ויורדים וחושפים פעם את המדף התחתון ופעם את העליון, מדפים שנעים ימינה ושמאלה ודלתות שנעות לצדדים – מודולריות בהתגשמותה שמאפשרת התאמה פונקציונלית בכל פעם מחדש.

 

 

 

 

5. צבעוניות

הצבעוניות מתמקדת במספר שילובים עיקריים:  שילוב צבעים חמים וכהים, צבעי הג'ונגל – צבעים עזים השאובים מהצומח והחי ביערות העד והצבע הורוד שנשאר איתנו והשימוש בו הוא כבר לא רק לאמיצים בלבד. לבסוף, ובהשראת הקונצפט של התערוכה כולה השנה – צבעי הים התיכון: שילובי ירוק זית, עם חומים וכתומים ולצידם – סקלת הכחולים והלבנים.

 

 

 

6. חומרים

בתחום זה ישנה סטגנציה מסויימת והחומרים השולטים הנם האבן ותחליפיה השונים ובולטת במיוחד אבן כהה דמויית קררה עם נימים בהירים. כמו כן שילובי ברזל, פליז ועץ לכל סוגיו. הזכוכית זוכה לעדנה עם מגוון משחקי שקיפויות, צבע, טקסטורה ושילובים עם מראות

 

 

 

 

 

7. הטכנולוגיה בשירות העיצוב

הטכנולוגיה שירתה את עולם העיצוב מאז ומתמיד באפשרויות ייצור שקידמו פיתוח מוצרים וחומרים שונים. השנה הציגה חברת סוני שימוש חדש בתאורה כאלמנט עיצובי דינמי במרחב – משחקי אור וצל, החלפת מרקמי רהיטים לפי בחירה ועוד, יוצרים חוויה רב חושית של בית חי ונושם.

 

 

 

8. תאורה

התערוכה השנה אמנם לא התרכזה בתאורה אבל כל חברה שהציגה חלל כזה או אחר, 'כיבדה' אותו בנוכחות  גוף תאורה מרשים. הפרופורציות גדלו והגופים נוטים לעיתים קרובות לתפקד כאלמנטים עיצוביים פיסוליים במרחב, יותר מאשר להאיר. את התאורה הפונקציונלית מדליקים כנראה, כשכבר ממש חייבים לבשל.

 

 

 

 

 

 

9. ועוד כמה עיצובים מרשימים במיוחד

המיצג של לואי ויטון – יצירות מרהיבות, בשיתוף המעצבים המובילים כגון פטריסיה אורקולה והמעצבים ברבר ואוסגרבי ; המיצג של חברת מיני קופר שהתרכז בחללי מגורים קטנים במיוחד, הדירה לדוגמא של ג'יורג'טי, שמיקומה ידוע רק ליודעי דבר וכמובן הביתן של MOOOI של מעצב העל מרסל וונדרס, איתו גם הצטלמתי. ועוד ועוד… אז עד התערוכה הבאה,

אורלי רגב | תכנון ועיצוב פנים

שוקלים לשפץ, לרכוש דירה או לבנות?
זקוקים לעזרה?

אשמח לסייע לכם ולעמוד לרשותכם.
אורלי רגב,
סטודיו לתכנון ועיצוב פנים