אורלי רגב לוגו

פוסטים אחרונים

קטגוריות

תגיות

ספה בחוץ

כל המידע הנחוץ – לפני שמתחילים שיפוץ

זה מתחיל במן 'דגדוג' כזה שמלווה אתכם לכל מקום בבית, והופך לתחושה מעיקה שהולכת ומתגבשת לה עד להבנה הברורה

שזהו זה ואין מנוס  –  הגיע הזמן לעשות שיפוץ בבית!

אבל איך מתחילים? מי בעלי המקצוע הרלוונטיים? וכמה יעלה לנו ה'תענוג' הזה?

אז קבלו ממני 3 טיפים שיסייעו לכם להיערך לשיפוץ בצורה הטובה ביותר:

1. צרכים

הגדירו לעצמכם, מה היא הסיבה העיקרית שבגללה אתם מעוניינים להיכנס לתהליך של שיפוץ?

" המטבח קטן מדיי ואינו מספיק עבור משפחה שהתרחבה "

 " הילדים גדלו ונחוצים להם חדרי שינה נפרדים "

" הילדים מתכננים לצאת למגורים עצמאיים ויש הזדמנות להגדיל את חדר השינה של ההורים ולהפוך אותו לסוויטה מפנקת "

 " חדר הרחצה זקוק לשיפוץ דחוף ובהחלפת האמבטיה במקלחת "

" מרחב הסלון והמטבח מצומצם ואנו רוצים להגדילו ולחדשו "

    ועוד, ועוד….

מעבר לצורך המרכזי, שתמיד יהיה בראש סדר העדיפות התכנונית, מצטרפים לתהליך צרכים נוספים אשר 'על הדרך' נשמח לתת להם פיתרון הולם כחלק מהשיפוץ:

צביעת הבית, הוספת אחסון, חידוש מטבח, תוספת נקודות חשמל ותאורה, רענון עיצובי והוספת טאצ' סגנוני לדירה וכו'.

חדר אמבטיה

2. תקציב

מהי מסגרת התקציב העומד לרשותכם? התקציב הזה ייבחן אל מול הצרכים שהגדרתם ועל פיו ייקבעו סדרי העדיפויות, כאשר הצורך העיקרי שהגדרתם – יועמד בראש סדר העדיפות ולאחריו ימוקמו הצרכים הבאים, בסדר, לפי העדפתכם. התקציב יתחלק ל 2 חלקים עיקריים:  לשכר טירחה לבעלי המקצוע והיועצים השונים בתהליך ולעלות החומרים והפריטים שתרכשו.

ההמלצה שלי הנה תמיד לרכז בשיפוץ את כל העבודות והחומרים  ה'מלכלכים' – החלפת ריצוף, הריסת קירות, שיפוץ מקלחות, החלפת צנרת, פירוק דלתות, חציבות וכו'. לעומת זאת, ניתן להכין לוח השראה מפורט ותוכנית כוללת להלבשה ולריהוט הבית, אך למעשה, לרכוש את ריהוט הסלון או את חדר השינה שרצינו גם בעוד כחצי שנה או שנה לכשישתחרר לנו תקציב נוסף.

מטבח מודרני

3. מי ילווה אותי בתהליך?

כיצד נבחר את מי שילווה אותנו לאורך התהליך בצורה הטובה ביותר? אני ממליצה בחום, להתחיל את התהליך כולו בפגישת ייעוץ עם מעצבת פנים מנוסה, אשר תפרוט בפניכם את השלבים הכלולים בתהליך שיפוץ ובעבודה מול בעלי המקצוע השונים, תאתגר אתכם בשאלות בנוגע לאפשרויות השיפוץ העומדות בפניכם ותסייע לכם לגבש את סדר העדיפויות בין הצרכים השונים מול התקציב העומד לרשותכם.

כדי לבחור במעצבת הפנים, דברו עם חברים וקרובים ששיפצו את ביתם וקבלו מהם המלצות. בנוסף, בדקו אתרי אינטרנט של מעצבות אשר סגנון העיצוב שלהן מתאים לכם.

היפגשו עם מעצבת הפנים ובדקו האם נעים לכם איתה, האם לשני בני הזוג יש כימיה איתה, האם אתם מתרשמים ממקצועיותה ומניסיונה והאם אתם מרגישים בתוככם שהיא פרטנרית מתאימה לתהליך.

זכרו שתהליך שיפוץ יכול להימשך מספר חודשים ולכן חשוב לצאת לדרך עם שותף מתאים.

תפקידה של מעצבת הפנים הנו לספק לכם ולבעלי המקצוע את כל התוכניות, החומרים והמפרטים הרלוונטיים, לאורך תהליך השיפוץ. היא תתכנן את החלל ואת חלוקתו לפונקציות השונות. היא תכין עבורכם תוכניות עבודה לביצוע – תוכניות הריסה ובנייה, חשמל ותאורה,  אינסטלציה, מיזוג, ריצוף, נגרויות ועוד ; היא תבחר את הצבעים ואת החומרים ואת כל הפרטים העיצוביים במרחב כך שקבלו חלל מעוצב, נעים והרמוני.

מעצבת יסודית תשקיע זמן על מנת להכיר אתכם לעומק – מי אתם ומה הם ההעדפות והרצונות המיוחדים שלכם, מהיכן אתם באים ולאן אתם רוצים להגיע בסופו של התהליך. רק כך ניתן 'לרקוח' את התמהיל המדוייק לבית בו תרגישו 'בבית' ואשר הדרך אליו תהיה בטוחה, קשובה ונעימה.

כי כשיוצאים לדרך – עם פרטנרית מקצועית מתאימה, מגיעים למקומות מופלאים.

מבטח מעוצב

אורלי רגב | תכנון ועיצוב פנים

שוקלים לשפץ, לרכוש דירה או לבנות?
זקוקים לעזרה?

אשמח לסייע לכם ולעמוד לרשותכם.
אורלי רגב,
סטודיו לתכנון ועיצוב פנים