אורלי רגב לוגו

פוסטים אחרונים

קטגוריות

תגיות

הכינו את ביתכם (המעוצב) לחורף

האם אתם מכירים את הסצנה הזו בסרט בה רואים בני משפחה בסלון ביתם המואר, כשבמרכז החדר אח בוערת ובחוץ סופת שלגים משתוללת? אז אצלנו החורף קצת פחות מושלג אבל כמו שאנו מתאימים את גופינו ועוברים ללבוש בגדי חורף חמים, כך חשוב שנתאים גם את ביתנו לעונה הקרה.

אז הנה מספר טיפים כיצד לעבור את הימים הקרים בהצלחה:

 

עיצוב חדר שינה מפנק

1. זה הזמן לבדים ולטקסטילים

החורף הוא הזמן הטוב ביותר להתכרבל ולהתפנק במיטה החמה. אך לא רק במיטה – הוסיפו לסלון בדים המשלבים צמר, קטיפה, עור כיבשה ואפילו קשמיר. השתמשו בהם על מנת להתכרבל כשאתם צופים בטלוויזיה לבד או עם חברים או הניחו אותם על הספה כאביזר נוי במרחב.

 

 

עיצוב חדר שינה הורים

2. הקפידו על בידוד נגד הקור

זהו טיפ שנכון תמיד – ברגע שמרגישים את הירידה בטמפרטורות, כדאי לערוך בדיקה של איטום החלונות והדלתות בבית ולאתר פתחים סמויים במסגרות החלונות ובדלתות. כך תמנעו כניסת אוויר קר ואף תחסכו באנרגיה.

3. פרסו שטיחים על הריצפה

הניחו שטיחים אשר יחממו את רגליכם וגם יכניסו עניין חדש של צבע וטקסטורה לכל חדר – סלון, חדרי שינה, חדר עבודה ואפילו מטבח. בחרו בשטיח המתאים לסגנון ולסכמת הצבעים של החדר.

בחורף אנו מתלבשים במספר שכבות ביגוד וכך גם הבית  – נסו להניח שטיח החופף בחלקו שטיח אחר וגלו עולם חדש של אפשרויות.

 

עיצוב ספרייה פינת עבודה

4. הוסיפו עץ בבית

אין ספק שעץ הוא חומר אשר 'מחמם' את האווירה ואת המראה של המרחב. מעצבי פנים מנוסים, נוהגים 'לתבל' גם בתים המעוצבים בסגנון מודרני, בנגיעות של אלמנטים מעץ טבעי, על מנת לרכך את האווירה בחלל. הוספת אלמנטים מעץ במרחב הנה פשוטה – החל במדפי עץ, אביזרי נוי או שולחן קפה קטן פינתי מעץ טבעי.

 

 

5. הדליקו נרות או הדליקו את הקמין

אח או קמין הנם הפיתרון האולטימטיבי להכנסת אווירה חורפית וחום של אש מלחשת. אך גם נרות הם פיתרון מצוין המשלב מראה עיניים עם תחושת חמימות אמיתית. אור נרות מהבהב יכול להפוך כל לילה חורפי קפוא למלא אווירה קסומה ואינטימית.

עיצוב סלון כפרי עם קיר בריקים

 

 

 

 

 

6. הוסיפו גוונים חמים למרחב

 

עיצוב חדר רחצה מפנק זוכה תחרות 'חדרי הרחצה הצבעוניים', בניין ודיור

הוספת גוון חם למרחב שהוא בעל גוונים ניטרליים היא אחת הדרכים הקלות ביותר לתת זריקת אנרגיה ולהקפיץ את חמימות המרחב. אדום חמרה, ורוד רענן, צהוב לימוני ואפילו בהירים מהם. מומלץ לבחור עד כשלושה צבעים שכאלה לכל מרחב.

 

7. השתמשו באלמנטים מבריקים

דרך מצוינת נוספת להעלאת האווירה בחדר היא ע"י הוספת מראות ותאורת אווירה, מנורות ואלמנטים מתכתיים. הם תורמים לבוהק וניצנוץ של אור וצבע בעת ובעונה אחת. העדיפו תאורת אווירה במספר מוקדים על פני תאורת הצפה המאירה את כל המרחב בצורה אחידה.

 

חדר עבודה של מעצבת פנים עם מבט ירוק אל החוץ

8. תהנו מכוח הפרחים

טפטים פרחוניים הנם טרנדיים מאוד השנה והם מוצגים בכל מגזין לעיצוב. אין כמו פרחים כדי להכניס אנרגיה וחיות למרחב ולשפר את מצב הרוח. אפשר להדגיש את המראה ע"י הוספת אגרטלי פרחים ועציצים ברחבי בית. הם מעודדים ומכניסים את הטבע חזרה לחיינו, גם כשקר מדי בכדי לצאת החוצה לחצר.

9. הלבישו את החלונות

אור טבעי הוא חיוני לתחושה טובה ולכן חשוב למקסמו במיוחד בחורף כאשר הוא מועט. ודאו שהחלונות אינם מוסתרים על מנת שהאור הטבעי יזרום בחופשיות לתוך המרחב. וילונות הנם מצויינים ליצירת תחושת חמימות. השתמשו בוילונות דו שכבתיים – וילון לבן ובעל שקיפות גבוהה במהלך היום ווילון בעל דוגמא התואמת בצבע ובדוגמא את עיצוב החדר בו הוא תלוי.

 

סלון כפרי אקלקטי קורות עץ גושני חשופות

10. סדרו מחדש את הרהיטים בחדר

המנעו מסידור הרהיטים בצורה פורמלית. פינות ישיבה המסודרות בסידור מלבני, ריבועי או בצורת L , מרגישות כלא מזמינות וקרות. הילחמו בדחף שלכם להצמיד את הספה לקיר על מנת שלא תתקבל תחושה של חדר המתנה.

במקום זאת, סדרו את מערך הרהיטים בקווים זורמים כגון מעגל או משושה. בחדרים גדולים במיוחד ניתן לערוך יותר מפינת ישיבה אחת: אזור ישיבה מרכזי ואזור נוסף לקריאה או להנאה מכוס יין לאור מנורת עמידה או אור נרות.  הניחו פוף או כרית גדולה בפינת השטיח – וקיבלתם אפשרות נוספת לישיבה שילדיכם יאהבו. סידור נכון הוא חיוני ליצירת מרחב נעים ומזמין.

 

 

לסיכום, החורף כבר כמעט כאן, אבל כעת אתם מצויידים בכל הדרוש לכם על מנת לעבור אותו בהנאה בבית מעוצב, חמים ומפנק. 

אורלי רגב | תכנון ועיצוב פנים

שוקלים לשפץ, לרכוש דירה או לבנות?
זקוקים לעזרה?

אשמח לסייע לכם ולעמוד לרשותכם.
אורלי רגב,
סטודיו לתכנון ועיצוב פנים